Follow this blog with bloglovin

Follow FeliciaplusIda

Dagens ridning

Hej,Ridningen gick bra,vi galloperade inte idag,eller jo lite haha!
-
vi skrittade med lång tygel på fyrkant spåret,och helt plötsligt kommer det än häst galloperade,och sedan alla hästar.
Det gick så himla fort så jag fatta ingenting!
Jag hade ju lång tygel,men fick fort tag på den och sakta direkt av till halt.
Och precis framför ögonen kommer det tre hästar och alla som satt på ramla av,en efter en likom.
Jag tappa nästan hakan.
Och dom som ramla av vart lite rädda så dom ville inte gallopera..
Men på tisdag ska jag börja rida i en annan grupp,för jenny (min ridlärare) vill att jag ska träna hårdare,så jag ska gå i en ridgrupp som har ridit lika länge som Felicia (ca 7 år på ridskola)
Själv har jag bara gått 1 termin och lite mer på ridskolan,men har ju även ridigt mycket innan det!

-
Två bilder från förra torsdan,när jag red charlie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera och gör oss glada!